irtour

irtour

irtour

irtour

خرید بلیت تهران، مشهد ،کیش، اصفهان، شیراز ،بندرعباس، سیستمی و چارتری،724،آی آر تو،irtour.org رزرو بلیت های سراسر کشور ،رزرو هتل در سراسر کشور

  • ۰
  • ۰

 

قونیه در 700 کیلومتری جنوب استانبول در منطقه ی آناتولی مرکزی قرار دارد. این شهر که تاریخی ترین شهر ترکیه است ،  جز وسیع ترین شهرهای ترکیه نیز میباشد .

قونیه به دلیل دربر داشتن آرامگاه جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا مورد توجه گردشگران ایرانی و شاعران زیادی میباشد و همینطور مکان مقدسی برای مسیحیان . به همین جهت سالانه گردشگران و توریست های بیشماری برای ادای احترام و زنده نگاه داشتن یاد این عارف و شاعر گرانقدر به این شهر سفر میکنند. 

قونیه، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است و در گذشته پایتخت سلاطین روم بوده . همینطور مزار افلاطون هم در این شهر قرار دارد. این مطلب توسط irtour

قونیه به نام های دارالمعرفه ، دارالارشاد ، دارالموحدین نیز معروف بوده است .

فرهنگ مردم قونیه

مردم قونیه، فرهنگ مشرق زمین خود را حفظ کرده اند و اعتقادات مذهبی و اسلامی عمیقی دارند . اکثر بانوان شهر باحجاب هستند، پس بهتر است برای احترام به آنها با پوشش مناسب در شهر رفت و آمد شود.

 در هر سمت شهر نشانه هایی از ادبیات و مذهب دیده می شود. مردم قونیه به عرفان و شعر و ادب بسیار اهمیت میدهند و به همین جهت مردمانی خوش ذوق هستند و با خوشرویی و صمیمیت با توریست ها برخورد میکنند. 

مردم قونیه اکثرا به زبان ترکی صحبت میکنند و کمتر کسی به انگلیسی مسلط میباشد. 

آب و هوای قونیه

قونیه دارای آب و هوای سرد و نیمه خشک قاره ای است.

باتوجه به اینکه قونیه در ارتفاعات میباشد ، تابستان های خشک با شب هایی سرد  و زمستان های سرد و برفی دارد. 

"ژانویه" سردترین ماه سال - "آگوست" گرمترین ماه سال و "می" مرطوب ترین ماه سال برای قونیه میباشد . در فصل های بهار و پاییز نیز بارندگی، حال و هوای شهر را زیباتر و دلچسب تر میکند. 

غذاهای محلی قونیه

غذاهای محلی این شهر معمولا از بلغور گندم و گوشت بره تهیه میشود ، که معروفترین آن غذای "اتلی اکمک" میباشد. همینطور غذاهای معروف دیگر مثل : دلمه برگ مو ، دلمه گوشت ، سوپ بامیه ، کوفته ، کباب بره ، کباب تنور و ... که با ذائقه ی ایرانی ها بسیار سازگار است. 

این شهر شیرینی های خوشمزه ای هم دارد که از هویج درست میشود و با امتحان کردن آن از طرفداران این شیرینی خوش طعم خواهید شد. 

پشمن هم یکی از شیرینی های اصلی و معروف این شهر است که به صورت توپی درست میشود و در اصل همان پشمک معروف ایرانیست. 

جاذبه های گردشگری قونیه

شهر تاریخی قونیه که مهد تمدن - عرفان و ادبیات است، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که پیشینه ی این شهر را که به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح میرسد را به تصویر میکشد.

از مکان های دیدنی این شهر میتوان:

موزه باستان شناسی ، موزه آتاتورک ، موزه مولانا ، مسجذ جامع عزیزیه ، باغ ژاپنی ، مسجد علاءالدین ، مدرسه کاراتای ، شهر زیرزمینی در قاره پینار ، مسجد دارالفنون ، موزه آنتو گرافی ، کاخ سلجوقی ها و ...

بهترین زمان سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به قونیه، روز وصل یاران - مراسم بزرگداشت مولانا است که بین دهم  تا هفدهم دسامبر میباشد، از جلوه های بی نظیر این مراسم رقص سماع است که به مدت یک هفته برگزار میشود ، و گردشگران بسیاری برای ادای احترام به مولانا و دیدن معروف ترین فستیوال عرفانی به این شهر می آیند .

رقص سماع قونیه

اقامت در قونیه

مثل تمامی شهر های توریستی دنیا، هتل های زیادی برای اقامت با توجه به سلیقه و بودجه  برای گردشگران با شرایط مختلف وجود دارد. 

سوغات قونیه

آنچه بعنوان سوغات میتوانید از قونیه خریداری کنید و یا به یادگار از سفرتان به این شهر تاریخی ببرید: مجسمه رقص سماع ، فرش و گلیم ، شیرینی ترکی و ... میباشد. 

این شهر از آن دسته مقاصد گردشگری است که برای کسانی که به دنبال آرامش هستند و میخواهند از هیایو دوری کنند بهترین انتخاب است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی